מתקני תצוגה לחנויות בגדים – הפרסום שיגרום לשיפור מכירות בחנות

כשלקוח נכנס אל חנות בגדים ומוציא בגד כזה או אחר ממתקן התצוגה, אז סביר להניח שהוא יוצא מתוך נקודת הנחה, שאותו מתקן נמצא שם רק בשביל שיהיה ניתן לאחסן את הבגדים בצורה נכונה ופשוטה. באופן כזה שהלקוחות יוכלו להוציא חולצות, מכנסיים או דברים אחרים, למדוד ולקנות.

אך למתקני תצוגה יש מטרה נוספת, בין אם מדובר במתקנים שאפשר למצוא בכל חנות ובין אם מדובר באותם מתקני תצוגה לחנויות בגדים. המטרה היא שיווק, פרסום. כל מתקן כזה מיועד לשווק את המוצרים שנמצאים עליו ובאופן כלי, הם מיועדים לשווק את החנות.

ניקח למשל מתקני תצוגה לחנויות בגדים שמוכרות מותגים מסוימים. המטרה של כל חנות, היא לגרום ללקוחות לקנות כמה שיותר בגדים מאותו מותג. בוודאי אם מדובר במוצר חדש שלא היה קודם על המדפים. לשם כך, החנות תשתמש בפוסטרים וכרזות שיהיו תלויים בחנות, פרסום באינטרנט, תקשורת ושלטי חוצות, מבצעים והנחות, אך היא גם תדאג להשתמש במתקני תצוגה מיוחדים בהם ניתן לאחסן את הבגדים בצורה מסודרת ונוחה, כך שיהיה ניתן להבחין בהם וכן לקחת אותם מתוך המתקן בצורה פשוטה ונוחה.

מתקני התצוגה יאפשרו לבעלי החנות, לא רק לאחסן את הבגדים בצורה מסוימת אלא גם להבליט את עצמם העובדה שהם מוכרים מוצר, מותג מסוים. הם יוכלו לעשות זאת על ידי כך שיבדילו את הבגדים האלה מבגדים אחרים. למשל, אם הם מוכרים ג'ינס מסוים, חדש, אז הוא לא יהיה על המדפים עם שאר הג'ינסים שהם מוכרים אלא יעמוד בנפרד מהם. כך יהיה קל יותר להבחין בהם, כך יהיה יותר קל להציג אותם.

איך בוחרים מתקני תצוגה בצורה נכונה

על מנת לבחור מתקני תצוגה לחנות בצורה נכונה, חשוב לבחון את שטח החנות כולו ואת המקום בו אנחנו רוצים להציב את המתקן עצמו. כפי שחשוב לנו להשתמש במתקן ייחודי, איכותי ובולט, כך צריך להיות חשוב להציב אותו במקום שיהיה גם בולט וגם יהיה קל להגיע אליו.

חשוב לציין, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של סוגי מתקנים, כך שנוכל לבחור מביניהם את המתקן הרלוונטי עבורנו. בין אם זה על פי הצרכים של החנות ובין אם זה על פי מאפייני השטח. מעבר לכך, אנחנו צריכים גם לקחת בחשבון שיש משמעות לא רק לגודל המתקן אלא גם לאלמנטים נוספים, למשל, כל מה שקשור לנושא של שירותי דפוס שבכוונתנו לקבל עבור המתקנים.

כלומר, המתקן איננו עומד רק בעצמו, אלא יש להתייחס גם לדברים השונים אשר מודפסים עליו, זאת בשביל שאנחנו נוכל לפרסם ולשווק את המוצרים שמאוחסנים עליו, בצורה ברורה, רהוטה ובשפה שיווקית ויפה.

לסיכום, עלינו להתייחס לאותם מתקני תצוגה לא רק למתקן פיזי לאחסון בגדים אלא גם כמוצר שיווקי לכל דבר.