מתקני תצוגה לתערוכות – לא רק מתקן תצוגה

הרבה פעמים, אנחנו נוטים לחשוב שמוצר מסוים אמור לשרת אותנו אך רק על פי התפקיד המקורי שלו. נניח אנחנו רוכשים מוצר מסוים לעסק, אז אנחנו מייחסים לו אך ורק חשיבות ביחס לאופי השימוש המקורי, השימוש שלשמו אנחנו רכשנו אותו.

אך כפי שאנחנו יודעים, במקרים רבים, בוודאי כשמדובר על מוצרי הדפסה, הרי שיש להם מטרות כפולות. למשל, אם אנחנו מחליטים לפנות לבית דפוס לצורך הדפסת רול אפ מעוצב, הרי שזה המוצר לא אמור לשרת אותנו רק בהיבט של הצגת מוצר או שירות מסוים, אלא יש לרול אפ תפקידים נוספים, בוודאי בכל מה שקשור לשיווק ופרסום, בתוך העסק וכן מחוץ לעסק, אם נרצה להעמיד אותו שם.

הדבר נכון גם במקרים של מתקני תצוגה לתערוכות. על פניו, אנחנו יכולים לחשוב שמדובר במתקנים שנועדו לאפשר לנו להציג מוצרים כאלה ואחרים, בין אם זה בתערוכות מקצועיות ובין אם זה בתערוכות פתוחות, כלומר, כאלה שמיועדים לכלל האוכלוסייה. נכון שזה התפקיד העיקרי של אותם מתקנים, אך הוא לא היחידי.

מאחר ואנחנו מציבים את המתקנים ומשתמשים בהם לצורך הצגת המוצרים והשירותים שלנו, הרי שעלינו להתייחס אליהם כאל מקדם מכירות לכל דבר. לשם כך עלינו להקפיד על מספר פרמטרים.

לפני שנציג את הפרמטרים השונים, חשוב להבהיר כאן נקודה משמעותית, כמו כל מוצר דפוס וכל מוצר שנועד לקדם מכירות, אנחנו צריכים לתכנן היטב במה להשתמש, איך להשתמש, ולחשוב על כל התהליך, אך המתקן יכול לעזור לנו, בשביל שנוכל להשתמש בו בצורה אופטימאלית.

פרמטרים לתכנון מתקני תצוגה

הפרמטר הראשון שאנחנו צריכים לחשוב עליו הוא, כיצד המוצר שאנחנו מתכוונים להציב במתקן יוצג. זה אומר, עד כמה הוא יהיה בולט, עד כמה יהיה נוח לראות אותו בצורה ברורה, וכן, עד כמה יהיה נוח לכל מי שעובר ליד הדוכן שלנו, לראות אותו בצורה מלאה וטובה.

הפרמטר השני, זה בטיחות. הכוונה, שהמתקן יוכל להכיל את המוצרים השונים בצורה אופטימאלית, בצורה נוחה ובטוחה, כך שיהיה ניתן להציב מוצרים במשקלים רלוונטיים וכמובן, להוציא כל מוצר מהמתקן, מבלי שייגרם נזק.

הפרמטר השלישי, זו היכולת שלנו להשתמש במתקני התצוגה כאלמנט לקידום ושיווק. למשל, האם אנחנו יכולים להציג את השם שלנו, פרטי התקשרות ופרטים אחרים על גבי המתקן בצורה ברורה. מן הסתם, אנחנו נעצב את המתקן בצבעים שרלוונטיים לעסק שלנו, ובאופן כזה שהוא יהיה ייחודי ומתאים לעסק שלנו.